بندر عباس بازاریاب

ارائه خدمات تبلیغات و بازاریابی

بندر عباس بازاریاب

ارائه خدمات تبلیغات و بازاریابی

۵۱ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

۵ روش برای کسب درآمد در هنگام تحصیل اشاره می‌کنیم:

 

  1. به دنبال شغل پاره وقت باشید: به علت این که کار بر روی شغل تمام وقت امکان پذیر نیست، یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسب درآمد توسط فرد محصل، یافتن شغل پاره وقت است. برای شروع بهتر است در نواحی اطراف محل تحصیلتان به دنبال موقعیت‌های شغلی بگردید. بسیاری از شرکت‌ها و فروشگاه‌ها در محله‌های اطراف دانشگاه‌ها و مدارس به استخدام افراد محصل تمایل دارند و در بعضی موارد حاضرند برنامه‌ی خود را با زمان محدود شما وفق دهند.

 

  1. کاراموزی: یک راه عالی برای کسب درآمد در حین تحصیل، کار به عنوان یک کاراموز در یک شرکت یا موسسه است. علاوه بر امکان کسب درآمد، شما قادر خواهید بود دانش و تجربه‌ی خود را در زمینه‌ی کاری افزایش دهید و رزومه‌ی کاری قوی‌ای برای خود بسازید. برخی شرکت‌ها در صورت رضایت از کار شما ممکن است پیشنهاد کار پس از پایان تحصیلتان را نیز به شما بدهند.

 

    1. تدریس خصوصی: اگر وضعیت درسی مناسبی دارید و به درس دادن نیز علاقه دارید، تدریس خصوصی یکی از گزینه‌های مناسب برای کسب درآمد است. بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان در دروس خاصی دچار مشکل هستند به همین دلیل برای جبران ضعف‌های خود به معلمان خصوصی روی می‌آورند. تدریس خصوصی محدود به دروسی مثل ریاضی، فیزیک و شیمی نمی‌باشد و شما می‌توانید در زمینه‌های مختلف مثل ورزش یا موسیقی نیز به تدریس خصوصی بپردازید.

 

  1. کسب و کار خود را راه بیاندازید: شروع کسب و کار ممکن است در ابتدا دشوار باشد اما بسیاری از کارآفرینان موفق کسب و کار خود را در زمان تحصیل در دانشگاه راه اندازی کرده‌اند. امروزه با پیشرفت فناوری و در دسترس بودن دنیای مجازی به راحتی می‌توانید برای دریافت ایده‌های متنوع و الهام گرفتن از تجارت‌های موفق از اینترنت کمک بگیرید. از دنیای مجازی غافل نشوید ؛ سعی کنید تیمی از تخصص های متفاوت در حوزه ی فناوری اطلاعات گرد هم آورید .مانند طراح وبسایت ، گرافیست و یا کدنویس نرم افزار . دنیای مجازی نه نیازی به اجاره بهای گران دارد و نیازی به صرف هزینه بالا جهت دکوراسیون و تبلیغات . برای کسب و کار خود یک وبسایت طراحی کنید . سپس با ایجاد یک بنر یا پست دیجیتالی و اشتراک آن در شبکه های اجنماعی مانند ایستاگرام و تلگرام بصورت رایگان تبلیغ کسب و کار خود را شروع کنید. حتی اگر توانایی (فنی یا مالی ) راه اندازی وبسایت رو ندارید میتونید برای شروع از همین شبکه های اجتماعی شروع کنید. مثل تمامی پیج های فروشگاهی در اینستاگرام و کانال های تلگرامی که اینروزها میبینید. کمی خلاق باشید و محصولات و یا خدماتی متفاوت عرضه کنید

 

  1. صنایع دستی خود را بفروشید: اگر در ساخت وسایل و صنایع دستی تبحر دارید، از طریق فروش آنان می‌توانید درآمد خوبی کسب کنید. در صورتی که به حرفه‌های دیگر نظیر عکاسی یا نقاشی نیز علاقه دارید، فروش تعدادی از آثار هنریتان می‌تواند کمک زیادی به وضعیت مالی شما بکند. تا زمانی که محصولات شما تا حدودی حرفه‌ای به نظر برسند، حتماً افرادی خواهند بود که حاضر به پرداخت پول برای خرید آنان باشند
  • علیرضا علیپور
  • ۰
  • ۰

درآمد زایی

از هنر و خلاقیت خود استفاده کنید

یکی دیگر از درآمدزایی در منزل استفاده از هنر و خلاقیت در ساخت هنرهای دستی می‌باشد. شما می‌توانید هنرهای دستی خود را با استفاده از بسترهای مختلفی مانند تلگرام، اینستاگرام یا فروشگاه‌های اینترنتی مختلف به فروش برسانید. هنرهای دستی طرفداران زیادی دارد زیرا هم به عنوان هدیه استفاده می‌شود هم برای تزیین خانه و محل کار. برای فروش محصولات خود می‌توانید با فروشگاه‌های مختلف نیز به توافق رسیده و محصولات خود را به صورت مستقیم به فروشنده‌ها بفروشید.

خدمات پشتیبانی

بسیاری از شرکت‌ها و یا فروشگاه‌ها برای پاسخ گویی به مشتریان و رفع مشکلات آن‌ها نیاز به افراد مختلف برای پشتیبانی دارند. پشتیبانی کاری است که می‌تواند در خانه نیز انجام داد و نیاز به حضور در محل کار ندارد. تنها نیاز این کار داشتن یک سیستم کامپیوتری می‌باشد.

درآمدزایی در منزل از طریق اینترنت

اگر با اینترنت آشنایی دارید می‌توانید از روش‌هایکسب درآمد از اینترنت  نیز برای درآمدزایی در  منزل استفاده کنید. برخی از این روش‌های درآمدزایی در منزل از طریق اینترنت عبارت‌اند از :

برنامه نویسی

یکی از روش‌های درآمدزایی در منزل و کار در منزل برنامه نویسی می‌باشد. درست است که این کار تخصصی می‌باشد و نیاز به یادگیری یک زبان برنامه نویسی دارد، ولی در کنار آن نیز درآمد بسیار بالایی داشته و آینده خوبی نیز دارد. برای اینکار باید ایتدا یک زبان برنامه نویسی را برای خود انتخاب کرده و شروع به یادگیری آن کنید. بعد از آن هم می‌توانید برای خودتان برنامه بنویسید و به کاربران ارائه دهید و از این طریق درآمدزایی کنید و یا اینکه به عنوان برنامه نویس در شرکتی عضو شده و مشغول به کار شوید.

  • علیرضا علیپور
  • ۰
  • ۰

 شما با شناخت  انواع تبلیغات می توانید  موقعیت های تبلیغ را شناسایی کنید و آن چه برای شما سودمند تر و تاثیر گذار تر است را انتخاب کنید و از این روشها برای تبلیغ محصولات خود استفاده کنید تا افزایش درآمد داشته باشید.  در دو دهه اخیر دنیای  تبلیغات در جهان و به خصوص در ایران تغییر شگرفی داشته است و افراد برای عرضه و فروش محصولات خود از روش های نوین تبلیغاتی استفاده می کنند.

یکی از شاخصه های اصلی موفقیت در امر تبلیغات توجه به جامعه هدف آن محصول و در نتیجه انتخاب یک روش متناسب با نیاز آن ها می باشد تا بتوان دسترس پذیری لازم را برای آن ها ایجاد نمود. همچنین بررسی وضعیت بازار و پیش بینی میزان فروش از دیگر مسائل قابل توجه و بررسی می باشد که افراد در مشاغل مختلفی که هستند باید به آن توجه نمایند تا با انتخاب درست روش تبلیغاتی خود بتوانند در بهترین شرایط اقدام به استفاده از آن نمایند.

انواع تبلیغات در ایران


تبلیغات آگاهی دهنده : که این نوع تبلیغات برای اطلاع رسانی مشتریان و خریداران در جهت محصولی جدید می باشد.

تبلیغات ترغیب کننده: در این جا تبلیغات برای ترغیب مشتری در مورد بهترین کیفیت و قیمت کالاست.

تبلیغات یادآوری کننده : این گونه تبلیغات برای یادآوری و حفظ مشتریان و خریداران برای کالای مناسب می باشد.

انواع تبلیغات


تبلیغات شکل پولی ارتباطات است.

تبلیغات محیطی


اجرای تبلیغات محیطی یکی از به صرفه ترین  تبلیغات در ایران است. تبلیغات محیطی روشی ست عالی برای افراد که با ترکیب شدن خلاقیت می تواند محیط های تبلیغاتی جدیدی را بوجود آورد.
تبلیغات محیطی تبلیغاتی است که در خارج از منزل انجام می شود و یکی از قدیمی ترین روش تبلیغات است. یکی از مزیت های تبلیغات محیطی این است که مخاطب ناگزیر به دیدن تبلیغات است زیرا برای دیدن زیبایی های محیط اطرافش، این نوع تبلیغات در دید مخاطب قرار می گیرد. این نوع تبلیغات یکی از مناسب ترینانواع تبلیغات برای معرفی محصولات جدید و  برند سازی در حوزه خدمات و محصولات با کاربرد عمومی است. تبلیغات محیطی به دو دسته ی کلی تبلیغات محیطی دیجیتال و تبلیغات محیطی غیر دیجیتال تقسیم بندی می شود.

 

فواید تبلیغات محیطی


  • تبلیغات محیطی را می توان در بزرگراه ها،  نزدیک فروشگاه ها و هر جا که قانون اجازه دهد نصب کرد و به این ترتیب افراد بیشتری مشاهده کنند.
  • تبلیغات محیطی دسترسی بیشتری برای مخاطبان ایجاد می کنند چون خاموش نمی شوند و یا از بین نمی روند بلکه به دفعات در معرض دید قرار می گیرند.
  • تبلیغات محیطی به خاطر تأثیری که دارند (ساده بودن پیام)، می‌توانند آگاهی زیادی در بین مخاطبان ایجاد کنند.

روشهای تبلیغات محیطی به 2 دسته تقسیم بندی می شوند:


1. تبلیغات خارجی :
که به عنوان مثال شامل بیلبوردها، تابلوهای بالای مغازه یا روی دیوار، تابلوی روی پل هوایی و …
2. تبلیغات داخلی:
که منظور تبلیغاتی است که در مکان های سر پوشیده به کار می رود، مثل مترو، ترمینال، فرودگاه و …
 
  • علیرضا علیپور
  • ۰
  • ۰

چرا تبلیغات

هر جا که می‌رویم اطراف‌مان را تبلیغات احاطه کرده‌ است. پوسترهای بزرگ و تابلوهای نئونی از روی بیلبوردهای خیابان‌های شلوغ و ایستگاه‌های متروی شهرهای بزرگ به ما نگاه می‌کنند. تبلیغات، صفحات مجلات و روزنامه‌ها را پر کرده‌اند به طوری که گاهی اوقات فضایی که به خود اختصاص می‌دهند بیشتر از خود مقالات و مطالب است. تلویزیون هم هر لحظه در حال پخش تبلیغات است و گاهی همین تبلیغات نمایش فیلم را به تاخیر می‌اندازد. در صندوق‌های پستی‌مان هم تبلیغات چپانده شده است و گاهی اوقات آنها ناگهان روی مانیتور کامپیوتر پیدای‌شان می‌شود. چرا و چگونه تبلیغات در بسیاری از جنبه‌های زندگی ما رسوخ کرده‌اند؟ و مهم‌تر از آن، آنها چه تاثیری بر ما، یعنی نحوه‌ی تفکر ما و چگونگی صرف زمان و هزینه‌ی ما می‌گذارند؟


ما جامعه‌ی مصرف‌کننده به حساب می‌آییم. یعنی جامعه‌ی ما بر ایجاد نیازهای جدید و تمام نشدنی متکی است. هر چه بیشتر می‌خریم، شغل بیشتری ایجاد می‌کنیم و پول بیشتری در اقتصاد گردش میدهیم.

فکر می‌کنید عنصر سازنده تبلیغات چیست ؟ اساس کار تبلیغات بسیار ساده است؛ جلب توجه! تبلیغات در تلاش هستند تا توجه جمعی را به یک محصول عرضه شده جلب نمایند. ایده‌ی تبلیغات این است که مردم را برای به دست آوردن اقلامی که اصلا ممکن نبود به فکر خریدش باشند یا نیازی به آنها نمی‌بینند، متقاعد سازند. تبلیغات همچنین به حفظ بازار محصول و تضمین تداوم خرید مجدد مصرف‌کنندگان موجود تاکید دارد. نکته‌ی کلیدی تبلیغات، به یقین برقراری ارتباط است. تبلیغات پیام‌های مهندسی‌شده و هوشمندانه‌ای هستند که با منظور تحت تاثیر قرار دادن رفتار خرید ما شکل می‌گیرند.


این اصل یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تبلیغات محسوب می‌شود و از زمان‌های دور بر همین اصل متکی بوده است.

  • علیرضا علیپور
  • ۰
  • ۰

- برنامه‌ریزی کنید


برای آنکه در مسیر رسیدن به آرزوها پیش روید، برای خودتان اهداف میانی تعیین کنید. رمز موفقیت آن است که هدفتان مشخص و ملموس باشد. می‌خواهید بعد از 6 ماه، یک‌سال و یا 2 سال چه کاری انجام دهید؟ به کجا می‌خواهید بروید؟ برنامه عملی بریزید و به این ترتیب یک ‌رؤیا به واقعیت تبدیل می‌شود. روی مقصد و هدفتان تمرکز کنید چراکه بدون هدف تمام انرژی‌تان به‌دلیل اجابت خواسته‌های دیگران به سرعت مصرف می‌شود و یا در اثر برآورده‌کردن نیازهای لحظه‌ای به هدر خواهد رفت.

 


- وارد عمل شوید


افرادی که به رویاهایشان جامه عمل می‌پوشانند، هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهند حتی اگر آن عمل همیشه جالب و خوشایند نباشد. برای پیشروی در این مسیر چه اقدامات خاصی باید انجام دهید؟ در راه رسیدن به هدف اجازه ندهید حتی یک روز هم بدون هیچ سعی و اقدامی هر چند کوچک مثل یک تلفن، مطالعه، کلاس و... از دست برود. روزی از راه خواهد رسید که وقتی به گذشته نگاهی می‌اندازید خواهید دید که با همین قدم‌های کوچک همه مسیر را طی کرده‌اید.

 


- مسئولیت همه اتفاقات را بپذیرید


برای توجیه عدم‌فعالیت و تنبلی خود به‌دنبال عذر و بهانه و یا دلایل متعدد نباشید. واقعیت زندگیتان را خودتان می‌سازید؛ پس این شما هستید که باید فرمان دهید. نتیجه دلخواهتان را نمی‌گیرید؟ به جای گله‌گزاری از این و آن، دنیا و یا حتی از خودتان، به جای آنکه در زندگی نقش یک قربانی و یا فردی که کشته شده است را بازی کنید، رویکرد و راه و روش زندگیتان را تغییر دهید و به‌دنبال روش‌های دیگری باشید. اگر انتظار دارید که با تکرار کارهای گذشته به نتایج جدیدی برسید، پس اشتباه کرده‌اید.

  • علیرضا علیپور
  • ۰
  • ۰

افکار مثبت به شما کمک می کند تا احساس قدرت بیشتری کنید و به اطمینان خاطر بیشتری برسید .مثبت اندیشی تأثیر بسیاری بر انرژی و خلاقیت شما دارد و عملکرد شما را به اوج می رساند. هر چه مثبت تر و خوش بین تر باشید در تمامی مراحل زندگیتان شادتر و موفق ترخواهید بود.

اما افکار منفی شما را از قدرت دور می کند تا احساس ضعف کنید و اطمینان خود را از دست دهید. هرگاه منفی فکر کنید یا حرف منفی بزنید، باورتان به توانایی های خود را از دست می دهید. بنابراین اگر می خواهید در راه رسیدن به هدف هایتان ثابت قدم باشید و هیچ اه انگیزه خود را از دست ندهید باید در خود احساسات مثبت ایجاد کنید و از شر احساسات و افکار منفی رهایی یابید.

بدانید اگر بخواهید و مثبت اندیش باشید به هدف هایتان خواهید رسید. از بین بردن احساسات و افکار منفی یکی از مهم ترین راه های رسیدن به هدف است.

  1. اهداف خود را به روشن ترین شکل ممکن برای خود تعیین کنید.

یکی از راه های رسیدن به هدف این است که اهدافتان را  به شکلی واضح و روشن تعیین کنید. اهدافی که افراد موفق برای خود تعریف می کنند، مشخص و قابل اندازه گیری است. آنها دقیق می دانند چه می خواهند و چه زمانی به آن خواهند رسید. داشتن هدف مشخص، باعث می شود بدانید چقدر از مسیر را طی کرده اید و تا رسیدن به خواسته تان چقدر باقی مانده است.

مثلاً اگر می خواهید درآمد خود را افزایش دهید، دقیقا بنویسید که چقدر افزایش درآمد می خواهید. نوشتن اینکه « هدف من این است که درآمدم بیشتر شود » درست نیست شما باید بنویسید « من می خواهم مثلاً تا یک سال دیگر درآمدم از یک میلیون به دو میلیون افزایش یابد ».

  1. لیستی از تمام کارهایی که باید برای رسیدن به هدف خود انجام دهید تهیه کنید.

لیستی از مشکلات و موانعی که باید بر آنها غلبه کنید تا به هدف خود برسید تهیه کنید.

لیستی از آموزش ها ، دانش و مهارت هایی که برای رسیدن به هدفتان به آنها نیاز دارید تهیه کنید.

لیست اسامی کسانی را که برای رسیدن به هدفتان به همکاری و کمک آنها نیاز دارید تهیه کنید.

لیستی از کارهایی که فکر می کنید باید انجام دهید تا به هدفتان برسید تهیه کنید.

لیستی از امکاناتی که در راه رسیدن به هدفتان به آنها نیاز دارید را تهیه نمایید.

  1. هدف تان را به هدف های کوچکتر تجزیه کنید.

یکی از مهم ترین راه های رسیدن به هدف این است که اگر هدف خیلی بزرگی را در سر دارید آن را آنقدر تقسیم کنید که قابل  دسترسی و برنامه ریزی باشد. هر چه هدف شما کوچکتر باشد دسترسی به آن راحت تر خواهد بود. اهداف کوچک باعث می شود که به تدریج به هدف های بزرگ برسید بنابراین هدفتان را روی کاغذ بنویسید و به هدف های کوچکتر تقسیم کنید.

مثال : هدف شما این است که در آمد خود را در طی یک  سال یک میلیون افزایش دهید. بیایید این هدف را به اهداف کوچکتر تقسیم کنید و ماهیانه 80 هزار تومان به درآمد خود اضافه کنید و هر فردی با توجه به شغل و امکاناتی که در اختیار دارد می تواند درآمد خود را افزایش دهد 


  • علیرضا علیپور
  • ۰
  • ۰

هدف چیست؟

هدف، نزدیک‌ترین راه برای رسیدن به قدرت و منبع نهایی قدرت شخصی است. قدرت پذیرش و قدرت پایداری. کلید رسیدن به نتایج شگفت‌آور، دانستن این حقیقت است که چه چیز برایتان اهمیت دارد و اینکه هرروز کارهایی را در راستای رسیدن به آن‌ها انجام دهید.

هنگامی‌که برای زندگی‌تان هدفی مشخص دارید همه‌چیز برایتان مشخص می‌شود و همین باعث می‌شود مسیرتان را بیشتر و بهتر بپذیرید. درنتیجه سریع‌ترمی‌توانید تصمیم بگیرید. در چنین شرایطی، این شانس رادارید که اولین کسی باشید که دست به تصمیم‌گیری می‌زنید و درنتیجه انتخاب‌های بهتری هم دارید.

هنگامی‌که حق انتخاب‌های بهتری دارید این شانس رادارید که بهترین تجربیات را نیز داشته باشید. بدین ترتیب دانستن اینکه به چه جایگاهی می‌خواهید برسید شمارا به بهترین نتایج ممکن و بهترین تجربیات می‌رساند.

هدف همچنین هنگامی‌که شرایط بر وفق مرادتان پیش نمی‌رود به شما کمک می‌کند. زندگی گاهی بسیار دشوار می‌شودو نمی‌توان از آن گریخت. اگر هدف بزرگی داشته باشید مطمئن با سختی‌های بزرگی نیز روبرو خواهید شد. این اتفاق کاملا طبیعی است. همه ما چنین روزهایی را تجربه کرده‌ایم. اینکه بدانید به چه دلیل کاری را انجام می‌دهید به شما انگیزه و اشتیاق کافی برای پایداری در شرایط دشوار را می‌دهد.

هنگامی‌که کارهای شما متناسب باهدفتان است زندگی‌تان نظم خاصی می‌گیرد و قلب و فکرتان نیز با آن همراه می‌شود. اگر باهدف زندگی کنید، مطمئن باشید از لحظه‌لحظه سفرتان لذت خواهید برد.

هنگامی‌که این سؤال را می‌پرسید: «در زندگی‌ام چه‌کاری می‌توانم انجام دهم که بقیه کارها آسان و یا غیرضروری شود؟» در حقیقت از قدرت مهم‌ترین کار برای آوردن هدف به زندگی‌تان استفاده می‌کنید.

 

هدفمندی و تمرکز کلیدهای اصلی موفقیت هستند. هدفمندی به این معناست که شما دقیقامی‌دانیدمی‌خواهیدچه‌کاری انجام دهید و تمرکز مستلزم آن است که خود را وقف انجام آن چیزهایی کنید که شمارابه‌سوی اهدافتان حرکت می‌دهند.

 

دانستن این موضوع بسیار اهمیت دارد که چرا می‌خواهید هدف داشته باشید. این‌که باید در چه زمینه‌هایی و چگونه پیشرفت کنید. دلیل شما برای به هدف رسیدنتان سبب می‌شود،مدت‌ها پس‌ازاینکه جریان اولیه‌ انرژی و اشتیاقتان از بین رفت، بازهم بتوانید در مسیر رشد و پیشرفت هدفتان همچنان باانگیزه پیش بروید.

  • علیرضا علیپور
  • ۰
  • ۰

تولیددرصنعت

تولید یا ساخت نام صنعت بسیار مهمّی ست که از ماقبل تاریخ ایجاد شد. شاید بتوان تولید را اوّلین صنعت بشر دانست. نیاز به تولید، منجر به پیشرفت تمام رشته‌های مهندسی شد.

تولید یا فرآوری، از اصطلاحات علم اقتصاد، به معنی تهیه کالا و خدمات مورد نیاز با استفاده از منابع و امکانات موجود است. فعالیّت تولیدی سلسله اقداماتی است که برای تبدیل منابع به کالاهای مورد نیاز صورت می‌گیرد.

در اقتصاد، خلق مطلوبیت از طریق فعالیت انسانی است. تولید از نظر علم اقتصاد، دربردارنده خلق اشیا توسط انسان نیز هست؛ ولی شامل دیگر فعالیت‌های خدماتی چون حفاظت و نگهداری، پاکیزه‌سازی و ... هم می‌شود.

تولید عبارت است از هرگونه فعالیت و کار (صرف انرژی) که عنصر یا عناصری از طبیعت را به مصرف انسان نزدیک کند.

تولید را ایجاد فایده و مطلوبیت برای ارضای خواسته‌های افراد می دانند؛ در عین حال تولید، رشته‌ای از فعالیت‌های انسانی است که عوامل تولید توسط آن‌ها با یکدیگر ترکیب شده و کالاها و خدمات مورد نیاز افراد را فراهم می‌کند. تولید کردن یعنی ایجاد فواید اقتصادی جدید. مفهوم تولید، علاوه‌بر جریان تغییر کالاها، شامل کلیه خدماتی است که در بهبود فایده کالا مؤثر بوده و به‌هنگام نیاز در دسترس افراد قرار می‌گیرند. تولیدکنندگان اقتصادی برای  کسب سود بیشتر عوامل تولیدی را به‌گونه‌ای مناسب با یکدیگر ترکیب می‌کنند. همچنین روند فعالیت‌های تولیدی آن‌ها چنان است که کمترین هزینه‌های تولیدی را برای یک سطح تولید مشخصی به‌دنبال دارد. به این ترتیب، علاوه‌بر تولید و مباحث مربوط به آن، هزینه‌های تولید نیز نقش مهمی در فعالیت‌های اقتصادی ایفا می‌کنند مباحث تولید، بخش‌های عمده‌ای از علم اقتصاد را تشکیل می‌دهد.

  • علیرضا علیپور
  • ۰
  • ۰

دوقانون فروش

قانون ۱: تشخیص مشتریان واقعی

اولین قانون موفقیت در فروش «تخصیص زمان بیشتر به مشتریان احتمالی بهتر» است. ممکن است مشتریان احتمالی زیادی برای محصولات و خدمات شما وجود داشته باشند، اما همه آن‌ها مشتریان احتمالی مناسب شما نیستند. همان‌طور که  درباره استراتژی بازاریابی هشدار دادیم، در این بخش نیز درباره فرایند فروش هشدار می‌دهیم. اغلب مشتریان احتمالی برای شرکت شما و محصولات و خدمات شما مناسب نیستند.

خریداران اصلی محصولات و خدمات شما چه کسانی هستند؟ در بسیاری از کسب‌و‌کارها، ۲۰ درصد مشتریان، ۸۰ درصد محصولات و خدمات را می‌خرند. کار مهم شما پیدا کردن آن ۲۰ درصد از مشتریان است. اگر در کار معامله سهام هستید، باید مشتریانی پیدا کنید که بیش از همه معامله می‌کنند. اگر تبلیغات می‌فروشید، باید مشتریانی پیدا کنید که بیشترین تبلیغات را می‌خرند.

این موضوع کاملا واضح است، اما بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کارها هیچ شناختی از بهترین مشتریان خود ندارند. وقتی از شرکت‌های مختلفی بازدید می‌کنیم که تحقیقات گسترده‌ای در بخش بازاریابی انجام می‌دهند، با این وجود تیم فروش آن‌ها هدر دادن همه‌جانبه زمان و پول را متوقف نمی‌کند، به‌شدت متعجب می‌شویم. افراد بخش خدمات مشتری، تیم بازاریابی و نیروی فروش خود را گرد‌هم آورید تا درباره بهترین خریداران بازار صحبت کنند.
اولین کار شما تشخیص مشتریان واقعی از افراد مردد است. وقت کافی اختصاص داده و سوالاتی بپرسید. انرژی و منابع فروش شما محدود هستند. نمی‌توانید آن‌ها را برای افرادی هدر دهید که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند از شما خرید کنند.
مشتری احتمالی مناسب ویژگی‌هایی دارد که می‌توان آن‌ها را اینگونه طبقه‌بندی کرد:

• زمان‌بندی: مشتری احتمالی نیازی واقعی دارد که توسط محصولات و خدمات شما برآورده می‌شود و هم‌اکنون این نیاز وجود دارد.

• مشکل: مشتری احتمالی مشکلی شفاف و مشخص دارد که محصول و خدمت شما آن‌را حل می‌کند.

• ارزش: مشتری احتمالی هدف مشخصی دارد که با کمک محصولات و خدمات شما با هزینه‌ای بسیار کمتر از ارزش خود هدف، می‌تواند به آن دست یابد.

• درد: مشتری ناراضی است و یا ناخرسندی‌هایی‌ دارد که برطرف کردن آن‌ها از عهده محصولات و خدمات شما ساخته است.
• نتیجه: مشتری احتمالی نیازی دارد و یا می‌خواهد به نتایج مشخصی دست یابد و محصولات و خدمات شما باعث می‌شود که سریع‌تر، بهتر و ارزان‌تر به آن نتیجه دست یابد و بدون استفاده از این محصولات و خدمات چنین امکانی برایش میسر نمی‌شد.
شفافیت مهم‌ترین عامل در هر شرایطی است. هم شما و هم مشتری احتمالی باید به‌وضوح بدانید که چه نیاز، مشکل، هدف، نتیجه یا دردی وجود دارد و چرا محصول یا خدمت شما روشی مقرون‌به‌صرفه برای مواجهه با آن‌هاست.

قانون ۲: ایجاد صمیمیت و اعتماد

با‌وجود همه داده‌ها و تخصص‌هایی که در فرایند فروش مورد استفاده قرار می‌گیرد، اکثریت قریب‌به‌اتفاق تصمیمات خرید بر پایه احساسات، مخصوصا احساس خریداران (یا اطرافیان آن‌ها) نسبت به محصول و فروشنده اتخاذ می‌شود. نوع احساس خریدار به فروشنده، نوع احساس او نسبت به کل شرکت را شکل می‌دهد.
بهترین فرایند فروش فرایندی است که طی آن، مشکلات مصرف‌کننده را – با جزئیات واقعی – به او گوشزد کرده و سپس مزایای حاصل از راه‌حل‌های خود را به او نشان می‌دهید. البته، بزرگ‌ترین بخش فروش تا بعد از فروش ادامه پیدا می‌کند.

وقتی فروشی انجام می‌دهید، باید خدمت یا محصول را تحویل دهید و مطمئن شوید که به‌طور رضایت‌بخشی نصب شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد و تا زمان مشخصی بعد از فروش، پاسخگوی شکایات و نگرانی‌های مشتریان باشید. به همین دلیل، مشتری در ابتدا به‌دنبال ارتباط است. تا زمانی که مشتری نگران است، ارتباط با فروشنده بسیار مهم‌تر از خود محصول یا خدمت است.

قانونی با عنوان «قانون تلاش غیر‌مستقیم» در فروش وجود دارد. بر اساس این قانون هرچه بر ارتباطات (رویکرد غیرمستقیم) تمرکز کنید، فروش بهتری خواهید داشت. اما هرچه بیشتر بر فروش تمرکز کنید و ارتباطات را نادیده بگیرید، احتمال فروش یا برقراری ارتباط خوب با مشتری ضعیف‌تر خواهد شد.

اعتماد و اعتبار مهم‌ترین عوامل در ارتباطات فروش هستند. مشتری باید کاملا به شما (فروشنده) اعتماد کند و اطمینان قطعی داشته باشد که به تعهدات خود عمل خواهید کرد. مشتری باید معتقد باشد که کارایی محصول و خدمت شما همان است که در ابتدا گفته‌‌اید و به همان ترتیب هم باقی خواهد ماند.

  • علیرضا علیپور
  • ۰
  • ۰

اصول و رموز موفقیت در بازاریابی


۱) چشمها و گوشهای بازاریابان، فروشندگان و کارآفرینان حرفهای برای شکار فرصت ها حساس است. از هر فرصتی برای بازاریابی و فروش کالاها و خدمات خود استفاده می کنند . در واقع، آن ها فرصت شناسهای بسیار خوبی هستند و سعی می کنند در صورت پیدا شدن فرصت، سریعاً از آن استفاده کنند. فروشندگان حرفه ای، انسان های موفقیت جو و کمال طلبی هستند .

۲)آنها دنبال بهترینها، دنبال ایده آلها و دنبال موفقیت های بزرگ هستند و هنگامیکه که به موفقیتی در فروش می رسند، از شادی در پوست خود نمی گنجند و سعی می کنند این شادی را به هر شکل بروز دهند.

۳) روشندگان و بازاریابان حرفه ای، مهارت عجیبی در همدردی و همدلی با دیگران دارند. در واقع آن ها با همدلی و همدردی با مشتری می توانند اعتماد آن ها را جلب کنند. می توانند صداقت خود را به مخاطب نشان بدهند .


۴) فروشندگان، بازاریابان و کارآفرینان حرفه ای، نقش یک مشاور را بازی کنند، در واقع مشاورِ مشتریان و مصرف کنندگانِ خود هستند. آنها سعی نمی کنند که کالا و خدمات بفروشند، بلکه سعی می کنند به مشتری مشورت بدهند.

۵) فروشندگان، بازاریابان و کارآفرینانِ حرفه ای، عزت نفس و اعتماد بنفس بالایی دارند. برای انجام هر کاری و برای مذاکره با هر فردی، اعتماد به نفس دارند و هیچ کاری برای آنان غیر ممکن نیست. ازمذاکره با مدیر عامل شرکت های بزرگ هیچ واهمه و ترسی به دل راه نمی دهند.

۶) فروشندگان و بازاریابان حرفه ای، جسارت و ریسک پذیری عجیبی در کارهای خود دارند و بیش از اندازه احتیاط نمی کنند. دائماً در حال برنامه ریزی و انجام ریسکهای متفاوت هستند.

۷) انسان های بسیار یادگیرنده ای هستند و سعی می کنند از هر اتفاق و حادثه و از هر مشتری، چیزی یاد بگیرند و در زندگی خود و در کار خود از آن استفاده کنند.

۸) مهارت هایی مثل بازاریابی تلفنی، سخنرانی، نوشتن و تایپ کردن را در خود تقویت کنیم. یک فروشنده باید هر روز مهارتهای خود را بیشتر کند، زیرا بازار دائماً در حال تغییر و در حال رشد و توسعه است.

۹) ما باید خود را با مشتری تطبیق بدهیم نه اینکه انتظار داشته باشیم مشتری خودش را با ما تطبیق بدهد. پس ما باید انسان های انعطاف پذیری باشیم تا بتوانیم با هر مشتری، برخورد مناسب داشته باشیم.

۱۰) انسان های بسیار یادگیرنده ای هستند و سعی می کنند از هر اتفاق و حادثه و از هر مشتری، چیزی یاد بگیرند و در زندگی خود و در کار خود از آن استفاده کنند.

  • علیرضا علیپور