یک سیستم اطلاعات بازار یابی مجموعه ای از فرایندها وروش ها است که به منظور تولید تحلیل انتشار ونگهداری اطلاعات پیش بینی شده تصمیم های بازاریابی بازار یابی براساس یک روند منظم ومداوم طراحی شده است. یک سیستم اطلاعات میتواند به صورت عملیاتی مدیریتی یا استراتژیک برای چندین زمینه مختلف از بازار یابی مورد استفاده قرار گیرد.
یک سیستم اطلاعات بازاریابی مزایای بسیار زیادی را ارائه میکند:
1- جمعآوری اطلاعات سازماندهی شده.
2- یکچشم انداز وسیع.
3- نگهداری اطلاعات هم.
4- اجتناب از رخداد بحران.
5- برنامههای بازاریابی هماهنگ
6- سرعت در به دست آوردن اطلاعات کافی برای تصمیمگیری.
7- اطلاعات موردنظر طی چند دوره جمعآوری و نگهداری میشود.
8- توانایی انجام تجزیهوتحلیل هزینه-فایده.