بندر عباس بازاریاب

ارائه خدمات تبلیغات و بازاریابی

بندر عباس بازاریاب

ارائه خدمات تبلیغات و بازاریابی

  • ۰
  • ۰

آمیخته محصول

راتژی های بازاریابی و تعیین اولویتهای بازرگانی که رگ حیاتی شرکتهاست، اهتمامی تام داشته باشند.

اولین مرحله زندگی محصولات معرفی یا introduction محصول به بازار است. در این مرحله مشتریان فرصت خرید یک کالا یا خدمت را برای اولین بار پیدا می‌کنند.در طی این مرحله اولیه معمولاً محصول تنها توسط یک شرکت تولید می‌شود. اگر کار شرکت رونق یابد و محصول سودآور باشد، رقبا نیز شروع به ساخت محصول به شیوه خود می‌کنند.

در طی مرحله معرفی محصول، هدف آن است که خریداران اولیه را به امتحان محصول ترغیب کنیم. اگر موفقیت حاصل شود فروش با سرعتی آرام اما مداوم افزایش پیدا می‌کند(نمودار1) . البته اغلب شرکت در این مرحله سودآوری ندارد زیرا که هزینه‌های تحقیق و توسعه در کنار هزینه‌های بالای تبلیغات و ترفیع فروش از درآمد کسر می‌کنند.

در طی این مرحله قیمت‌گذاری به دو صورت انجام می‌شود: یا قیمت بالاست تا هزینه‌ها جبران شود یا پایین است تا تعداد بیشتری از مشتریان جذب شوند. برای مثال زمانی که لکسوس وارد بازار شد قیمتش برابر با بی ام دبلیو بود تا بتواند هزینه‌های این تغییر بزرگ در محصول و تحقیق و توسعه خود را جبران کند.

عمر دوره معرفی می‌تواند طولانی باشد و به عوامل متفاوتی بستگی دارد از جمله پذیرش بازار و تمایل تولیدکننده به پشتیبانی از محصولش در مراحل راه‌اندازی.
مهم است که به این نکته توجه کنیم که بسیاری از محصولات هرگز از این مرحله به مرحله بعد عبور نمی‌کنند. برای اینکه محصول جدیدی موفق عمل کند، مصرف‌کنندگان باید ابتدا در مورد آن اطلاع پیدا کنند سپس باید به این باور برسند که به این محصول نیاز دارند یا آن را می‌خواهند. بازاریابی در طی این مرحله اغلب بر اطلاع‌رسانی به مشتریان در مورد محصول، نحوه استفاده و مزایای آن متمرکز است. نوع تبلیغاتی که در این مرحله بیشتر کارآمد است تبلیغ محصول از نوع تبلیغات پیشرو است. البته این کار به آن اندازه که به نظر می‌رسد ساده نیست و در حدود 40% از محصولات جدید با شکست مواجه می‌شوند.

  • ۹۷/۰۹/۱۰
  • علیرضا علیپور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی