متمایزسازی فیزیکی محصولات، شامل موارد زیر می شود:
- شکل محصول: اندازه، تصویر، ساختار فیزیکی. برای مثال، روکش کپسول و دوز آسپرین.
- ویژگیها محصول: برای مثال، ابزارهای جدید ویرایش متنی یک برنامه پردازشی ورد.
- کیفیت عملکرد محصول: در سطحی از عملکرد که مشخصه اصلی محصول است.
- کیفیت تطابق محصول: درجه و میزانی که در آن، تمام واحدهای محصول عملکرد برابری دارند.
- دوام ماندگاری محصول: از محصولات، انتظار ماندگاری در شرایط طبیعی یا پر فشار میرود.
- قابلیت اطمینان محصول: احتمال اینکه محصول معیوب نباشد، یا بد کار نکند.
- تعمیر پذیری محصول: سهولت تعمیر محصول، در شرایطی که محصول به خوبی کار نکند.
- سبک محصول: ظاهر و قیافه محصول.
- طراحی محصول: روشی که در آن تمام کیفیتهای ذکر شده، باهم و در کنار هم کار میکنند. (استفاده از محصول آسان، ظاهر آن زیبا و عمرش طولانی باشد).
متمایز سازی خدماتی محصولات، شامل موارد زیر می باشد:
- نصب: کارکرد مناسب محصول و قابلیت استفاده از محصول در محل مورد نظر.
- آموزش مشتری: آموزش مشتری جهت استفاده از محصول، توسط شرکت.
- ۹۷/۰۷/۰۸