| |
بازاریابى مستقیم این امکان را براى فروشندگان فراهم مىسازد که بهنحوى مؤثرتر و کارآمدتر به این بازارهاى کوچک توجه کرده و به آنها کالاهایى را عرضه کنند که با نیازهاى آنان هماهنگى بیشتر و بهترى داشته باشد. | |
بازاریابى مستقیم همچنین هزینههاى زیاد دستیابى به بعضى از بازارها را از طریق پرسنل فروش، کاهش مىدهد. بدین ترتیب که ابتدا از وسایل ارتباطى کمهزینه و ارزانقیمت نظیر بازاریابى از راه دور و پست مستقیم براى تماس و شناسایى بهترین مشتریان بالقوه استفاده مىشود، آنگاه قبل از اینکه با آنها تماسهایى گرفته شود که هزینههاى زیادى را در بر دارد از بین آنان انتخاب بهعمل مىآید. | |
بازاریابى مستقیم، براى مصرفکنندگان نیز مزایاى چندى در بر دارد. از نظر افرادى که از طریق پست مستقیم یا تلفن کالایى را مىخرند این روش بسیار راحت است. صرفنظر از راحتى و صرفهجویى در وقت مصرفکنندگان، با این روش خرید، اضطراب ناشى از خرید رودررو نیز وجود نخواهد داشت. علاوه بر این، بازاریابى مستقیم، خریداران را با سبک زندگى جدیدى روبرو ساخته است و براى آنها امکان انتخاب از میان کالاهاى بیشترى را فراهم آورده است. |
- ۹۷/۰۷/۰۴